Re: 8 kana³owa d¼wiêkowa karta i 3 wyj¶cia mini jack

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon 20 Feb 2012 - 14:16:39 MET

W dniu 2012-02-17 15:26, Michal Lukasik pisze:

> A s± jeszcze tacy co pod³±czaj± to analogowo?
> Zw³aszcza, ¿e to zintegrowane z MB?

        Cuda panie - dziêki Chiñczykom trzymaj± siê mocno ;>

Sam kilka miesiêcy temu wymeldowa³em z g³ównego konfigu Audigy,
zastêpuj±c j± z powodzeniem wbudowan± w Asusa M4A77TDPRO integr±, przed
czym wzbrania³em siê 2 lata. W³a¶nie dla pod³±czenia 8 g³o¶ników bez
cudowania CT z wielopozycyjnymi jackami, zreszt± pod Win7 64bit z DSP
Audigy ¿aden po¿ytek, wiêc posz³a do starszego konfigu z XP.
Powody w³a¶ciwie by³y dwa - raz konfiguracja 7.1 pod³±czona, co za
niespodzianka, analogowo - Logitechy X540 + dodatkowa para tylna
wiêksza, dwudro¿na drewniana. Tylko tam mia³em na nie miejsce
- z przodu i po bokach wokó³ PC na nic wiêkszego ni¿ X540 nie by³o po
prostu miejsca.
        Druga sprawa, podobna, brak miejsca na kartê PCI. Przy
2 kartach graficznych dwuslotowych w CrossFire na mojej mobo jest ju¿
miejsce tylko na jedn± kartê PCI i zajmuje je karta radiowa. Na Audigy
nie ma ju¿ miejsca.

HINT:
Wokó³ PC zazwyczaj brakuje miejsca i to nie tylko na g³o¶niki - z tego
powodu musia³em m.in. z ¿alem zrezygnowaæ z 27" 3D DM2780D jako drugi
monitor zostaj±c przy dotychczasowej konfiguracji 22" LCD + 17" CRT
podgl±dowy od czasu do czasu. 22" + 27" na standardowym biurku ju¿ siê
nie mieszcz±, tak samo jak amplituner i du¿e g³o¶niki obok. Co innego
pokój do ogl±dania filmów/s³uchania muzyki - tu na 50" wy¶wietlacz,
cyfrowy recaiver z wej¶ciami HDMI i optycznymi oraz du¿e kolumny 8.1,
w tym przednie wielko¶ci 3 typowych obudów midi ka¿da jest miejsce, ale
ma³o komu chce siê targaæ peceta do takiego pokoju (PC na sta³e psuje
wystrój, laptop jest za s³aby sprzêtowo, media center w typowej,
zgrabnej obudowie zazwyczaj te¿ do ci±gniêcia gier 3D w 1080p z AA +
iZ3D/TriDef do¶æ radykalnie obni¿aj±cymi FPS, ale zabawa w 3D dopiero na
tym robi siê fajna, o ile tytu³ jest oczywi¶cie wspierany).

> HINT. Jak ju¿ kto¶ siê uprze na analoga to przewa¿nie ma wyj¶cia na MB.

Ano.
Poza miejscem dooko³a PC nie widzê powodu inwestowania drugi raz w
porz±dny ampliuner/recaiver + dobrane do niego kolumny do PC poza
pokojem kinowym. A typowo komputerowe, ma³e g³o¶niki z wej¶ciem cyfrowym
jak Logitechy Z5500 s± IMHO mocno przewarto¶ciowane, pomijaj±c ju¿ fakt,
¿e jako¶ nigdy nie by³em przekonany do s³uchania muzyki z PC
- nieunikniony d¼wiêk wydawany przez wentylatory, HDD czy nawet
przetwornice napiêcia w zasilaczu czy monitorze powoduj± ¿e nadmierne
inwestowanie w audio dla PC jest IMHO bezcelowe.

--
/MB