Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?

Autor: Jaskiniowiec <jaskiniowiec_at_jurajska.jaskinia>
Data: Sun 19 Feb 2012 - 22:31:36 MET

Dnia 19-02-2012 o 15:54:51 maX <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> Czyli raczej płyta full ATX niż mikro ATX.

Wiekszosc teraz jest micro/mini/(a nawet pico)ATX :(

> Od niedawna są HD7750 (od 400zł). A niedaleko do premiery low-endowych
> modeli serii 7xxx.

> W nowych Intelach jest Quick Sync, sprzętowa implementacja niezależna od
> reszty procesora i dlatego nawet najtańsze Intele wyposażone w QS są
> bardzo szybkie w kodowaniu video. W nowych kartach graficznych AMD
> (7xxx) wyglÄ…da to tak:
> http://pclab.pl/art48329-9.html

hahaha Intel mnie normalnie zadziwia w swojej polityce :D
Jak nie kijem, to pałą :D

Bylem juz nastawiony na Intela i5 2400S, na spokojne przegladam sobie
plyty, az tu nagle sie okazuje, ze...
- grafika zaimplementowana w procku dziala jedynie z chipsetem H67
- VT-d potrzebuje znowu chipsetu Q67 (na innych nie zadziala, chyba ze
serwerowe-nie wiem ktore), totez trzeba by bylo dokupic tam osobna karte
graf. Pol biedy, ale plyty na Q67 sa tak bidne w sloty, ze szkoda nawet
sie za to zabierac. Gdyby nie to, to mozna by bylo sie jeszcze zastanowic.

Ba! Poczatkowo bylem nawet chetny na serie K, ale tam znowu nie ma VT-d.
Niby powazny producent, ale logiki w tym wszystkim brak. Szkoda, ze nie ma
konkurencji w produkcji chipsetow jak dawniej, bo moze jakas VIA/nVidia
zrobilaby cos sensownego.

Totez zabieram sie za szukanie czegos na AMD FX. Chyba, ze jakis cud
nastapi i cos wygmeram na Intela.

> [...]
> rozwiązanie AMD i nie wiadomo jak ono wogóle jest szybkie w porównaniu
> do Quick Sync. Więc póki co lepszy będzie Sandy Bridge (nawet tańszy
> model, bo QS jest niezalezny od reszty CPU i wydajność kodowania z
> uzyciem QS jest podobna i na tanich i na drogich CPU) bo do niego
> oprogramowanie już jest. Natomiast w przyszłości można dorzucić jakiegoś
> low-endowego HD7xxx i jednocześnie na kompie kodować 2 strumienie (jeden
> na CPU z użyciem QS, drugi na karcie graficznej z uzyciem VCE).

> IOMMU jest w AMD, ale tylko w droższych chipsetach:

Jakis czas temu, jak sie interesowalem tematem, to bylem na etapie jedynie
AMD 890FX. Widze, ze obecnie AMD poszlo troche do przodu pod tym wzgledem
:)

Takie male pytanie - AMD planuje dodac do prockow FX w pozniejszym czasie
grafe na krzemie? I czy bedzie to na AM3+?

> Te nowe 7xxx w idlu biorą kilka Watów.

> To też raczej Intel, bo choć AMD jest w Idle trochę oszczędniejsze niż
> Intel, to pod obciążeniem Intel jest znacznie energoszczędniejszy.
> Przynajmniej w procesroach "dla mas", przy Xeonach / Opteronach może
> jest inaczej.

Tu tez mam obecnie zgrzyt. Duza roznica jest w poborze pradu pomiedzy AMD
a Intelem?

I na koniec zapytam jeszcze o Opterony z funkcjonalnoscia taka jak w FX.
Sa jakies, czy dopiero w planach?

--
Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.