klopoty

Autor: Andrzej Sadowski <asad10_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Fri 17 Feb 2012 - 14:26:35 MET

Komputer:
Płyta GA-VM900M, procesor Intel Core2 1,86GHz.
Dyski szt. 2: Samsung HD250 (SATA), był jeszcze Maxdor HD500 (SATA).
Pamięć Kingston 2x2Gb.
Prócz tego karty rozszerzeń: Sieciowe, Video, Drukarka, skaner.
Komputer nie jest nowy, mam go już kilka lat.
Jakieś cztery lata temu zaczął odmawiać posłuszeństwa, szczegółów nie
pamiętam, wtedy zainstalowałem na nowo Bios, wymieniłem pamięć na kości
Kingstona (przedtem był Goodram).
Znowu zaczął odmawiać posłuszeństwa w okolicy Gwiazdki. Zawieszał się na
kilka minut, kwadransów, godzin.
Zawieszenie było tak skuteczne, że nie słuchał myszy ani klawiatury - nie
działało nawet Ctrl-Alt-Del.
Klawiatura nie działała nawet sama w sobie, tzn. naciśnięcie CapsLock nie
powodowało zapalenia światełka CapLock na klawiaturze.
Po restarcie czasem sprawdzanie spójności dysków, czasem Bios nie widzi
Maxdora.
System Win7x64Prof, licencja akademicka, więc sam sobie robię nośnik z pliku
iso.
Próba sformatowania dysków i postawienia systemu na nowo - niepowodzenie.
Niby się instaluje, ale w pewnym momencie stwierdza: brak sterownika i
koniec (kiedyś się instalowało bez problemu).
Sprawdzenie Ram Memtestem - no errors.
Wymieniłem baterię Biosu. Niby zaczęło działać przy instalacji z nowego
nośnika.
Przy instalacji oczywiście podział na partycje na nowo - wszystko nowe.
Podziałało kilka dni i znowu to samo.
Odłączyłem taśmę Maxdora. Działa bez uwag. Podłączam taśmę Maxdora - działa
źle.
Żeby wykluczyć uszkodzenie gniazda SATA odłączam Maxdora, zamieniam gniazda
i taśmy do Samsunga.
Uruchamia się, ale po uruchomieniu prosi o ponowne uruchomienie. Więc proszę
bardzo.
I w tym momencie niespodzianka: do portu USB był podłączony dysk zewnętrzny
Adata.
Po ponownym uruchomieniu dysk jest widziany jako niesformatowany - wymaga
formatowania.
Po sformatowaniu działa bez uwag.
Co to może być? Czy Maxdor się rozsypał ze starości? Czy zakup nowego dysku
rozwiąże problem? Na kilka lat?
Zastanawiające jest:
Dlaczego nośnik W7 wyraźnie się rozsypał? Z czytnikiem dysków nigdy nie było
problemu.
Dlaczego dysk Adata objawił się jako niesformatowany?
Pozdrawiam, Andrzej.