Re: Sens używania karty muzycznej na PCI

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 17 Feb 2012 - 15:43:16 MET

Dnia 17.2.2012, Piotrek napisał(a):

> Czy jest sens używać CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE 7.1 EAX na takiej płycie:
>
> http://www.arest.pl/produkt/Plyty-glowne/59,252,,,0,0,0,,/25821/ASUS-F1A55-ATX-AMD-A55-4x-DDR3-2x-PCI-E-16x-S-FM1/
>
> czy ta płyta nie będzie miała lepszej dźwiękówki niż ta na PCI?

To zależy w jakim celu i w jaki sposób połączysz to z "systemem grającym"
(i jakiej jakości on jest)
- na słabych głośnikach różnicy nie będzie żadnej
- lepsze głośniki i wzmacniacz podłączone analogowo różnica może być spora
- cokolwiek podłączone cyfrowo różnicy bym się nie spodziewał żadnej
(pomijam specyficzne efekty generowane przez konkretne układy np. w grach)

BTW. Ja już bardzo dawno zrezygnowałem z dodatkowych kart dźwiękowych na
rzecz zintegrowanej podłączonej do amplitunera cyfrowo. I to w zasadzie
też już przeszłość bo na co dzień gra Squeezebox+NAS oczywiście też
podłączony cyfrowo.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/