Re: Folia alu, między radiatorem a prockiem ?

Autor: PL(N)umber_One <pawprac_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 17 Feb 2012 - 14:07:45 MET

Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(a):

> Ja sądzę, że ta taśma to tylko dla wygody masowej produkcji.
> Mają takie naklejki z taśmą samoprzylepną, na niej pasta i przykryte
> zabezpieczeniem.
> I naklejają takie kanapki na radiator.
> Nie muszą dawać osobno pasty. Pewnie taniej nakleić niż dawać tubeczkę z
> pastą.
>
> Robert

Wygląda na to, że masz rację. Odkleiłem kawałek tej taśmy, a pod nią
powierzchnia radiatora jest raczej kiepskiej jakości - niewiele lepsza niż
dla większości "surowych" radiatorów ze stopów lekkich.
Poniweaż nie mam warunków do dokładnego wyszlifowania i ew. dotarcia
powierchni, to folię zostawiłem i dałem nową pastę.
Efekt; temperatura procesora po kilku godzinach pracy, przy średnim
obciążeniu (głównie przeglądarka) - 42 st.C (mierzone przez BIOS). Nie wiem,
czy to jest "dobry wynik" bo nie mam porównania.
PP