Re: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem

Autor: <fir.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 14 Feb 2012 - 12:57:08 MET

Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

> Widzisz, powyzsze stwierdzenie jest kluczowe, po prostu sprzet sie na
> tyle szybko zmienia, iz 1-1.5 roku przerwy, powoduje ze wiekszosc
> informacji mamy nieaktualnych

> O sprzęcie mozna teoretyzowac na poziomie wewnetrznej budowy, co jak co,
> producent decyduje co jest w srodku, a tu istotne sa koszty.

> Zwiększanie częstotliwości CPU zatrzymała fizyka, ciepło etc. Znacznie
> taniej zwielokratniać moduły (cpu/cache na jednej płytce). W przypadku
> SSD jest jeszcze sporo możliwości, szczegolnie ze super wydajne
> urzadzenia nie znajduja ekonomicznego uzasadnienia( bo mozna osiagac
> [...]

jesli o mnie chodzi to chcialem/chcialbym sobie wyrobic pojecie
o tym jak to bedzie z dyskami w ciagu nastepnych lat -

(opcje sa dwie - albo sie to bedzie rozwijalo dosyc szybko
albo sie to bedzie rozwijalo dosyc wolno czyli nie za bardzo)

np dyski mechaniczne sa limitowane mechanicznie czyli
moglbym podejrzewac ze w ich wypadku moglabybyc mozliwosc
dojechania do sciany i wolnego rozwoju

z tego co teraz kojarze w przypadku ssd raczej sa mozliwosci
sporego rozwoju tak ze generalnie zalozylbym ze poprawia
to tzw 'weariness' dorobia zrownoleglenia i mozna sie
spodziewac ze dyski przekroczą nawet 5GB/s itp

mw takie pojecie chcialem sobie wyrobic i poki co przy takiej
optymistycznej 'hipotezie' poprzestane -
wiecej istotnych szczegolow zawsze byloby ciekawe ale na
codzien sie nie zajmuje sprzetam i nie znam sie na tym

(inaczej jest wlasnie z prockami, nie mozna ich latwo
zrownolaglad, robienie wielu rdzeni jest wlasnie drogie,
a 'rozszerzanie' procka wszerz odchodzi tylko w bardzo
ograniczonym zakresie dla specyficznych przypadkow (ale
i tu jestem ograniczonym optymista) [uzywam slowa optymista
w korelacji do rosnacej mocy przetwazania bo zawsze
przyjemnie jak nowy procek na chacie jest 5 razy mocniejszy
niz stary)