Re: WD Caviar Green

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 12 Feb 2012 - 16:53:20 MET

On 2012-02-12 16:27, PeJot wrote:

> A dokładniej czego ? Jestem skazany na wymianę na zielonego WD, ale
> rozważam opcję stosowania go jako *drugi* dysk. Co wobec tego polecasz
> na system ( XP ) ?

Jeżeli nie chcesz kombinować, to np. 1TB:
seagate:
http://luktronik.pl/pl_PL/p/Seagate-1TB-3.5-ST1000DM003-7200-64MB-SATA-6Gbs/539
(1 talerz)

lub
WD Blue
http://luktronik.pl/pl_PL/p/Western-Digital-WD10EALS-1TB-3.5-32MB-Caviar-Blue-SATA-II-/160

jezeli roznica w cenie bedzie znaczaca, mozna pokusic sie o mniejszy
dysk. (dostepne sa w zasadzie 500GB, czasami 320)

Czasami w celu zwiekszenia wydajnosci celowo stosuje sie wieksze dyski,
a wykorzystuje np. 25% powierzchni, bo 1TB na system i mase danych (1
partycja) nie jest dobrym pomyslem. W miare mozliwosci warto to
rozdzielic (w zaleznosci od charakteru i ilosci danych).

Ja bym dla wygody wybral SSD, oczywiscie tutaj ogranicznikiem sa
fundusze (szybko zwraca, gdy jest to narzedzie pracy).