Re: [hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

Autor: Zenek <tywiesz_at_pot.pl>
Data: Sun 12 Feb 2012 - 11:20:57 MET

W dniu 2012-02-12 09:34, fir i wróżki pisze:

> czy tez są?
>
> z tego co wiem dyski mechanizczne sa wolne wlasnie z
> powodu mechaniki, przy pbrotach 7200 na minute, 120
> na sekunde czyli 8 milisekund na obrot, dojechanie
> glowica do danych z pliku moze mw tyle zajmowac
> stad widac ze defragmentacja moze byc faktycznie
> istotna, o ile wiem dyski optyczne sa jeszcze wolniejsze
> bo procz tego dochodzi jeszcze problem stalej predkosci
> ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
> rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)
>
> dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
> [...]
SSD to nic innego jak odmiana CF roznia sie budowa i kontrolerem, za
czas dostepu odpowiada niestety ich budowa. po konkretne specyfikacje
zerknij na strone producenta przyspiesza sie je sztucznie przez np cache
z pamieci RAM.

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/products/flash/Products_NANDFlash.html