Re: Termometr działający po IP ( ethernet)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 11 Feb 2012 - 10:34:43 MET

"J.M.Oizo" napisał:

> Czy ktoś z was spotkał sie moze z termometrem ( wskaźnikiem temperatury )
> działającym po kablu ethernet?

Owszem, jak również radiowo lub via GSM.
http://www.label.pl/po/rek489.dt.html
http://www.label.pl/po/rek525.dt.html
http://www.label.pl/po/rek707-termometr-gprs.dt.html

Ale, panie, to nie są tanie rzeczy. Chyba, że chcesz do firmy ;-)

> Zależy mi na tym żeby w jednym pomieszczeniu mieć czujnik temperatury
> i podłączyc go do sieci LAN a w drugim pomieszczeniu miec odbiornik
> który by wskazywał temperaturę.

Ja kiedyś do tego wykorzystywałem starego peceta z wyprowadzonym na zewnątrz
termistorem.

> Kablel Ethernet to jedyny kabel jaki tam dochodzi.

Ośmiożyłowy kabel można wykorzystać na wiele sposobów, nie tylko do
Ethernetu ;-)

JoteR