Re: Czy istnieje taki sprzęt (Ruter z modemem xDSL i 3G)

Autor: DooMiniK <bachus_at_bachus>
Data: Wed 08 Feb 2012 - 22:48:22 MET

On 08/02/2012 13:06, kroko wrote:
> Szuakm od dłuższego czasu ale bezowocnie.
> Poszukuję ruterka który posiadałby jednocześnie modem ADSL2+ lub cokolwiek
> ze standardu xDSL, min. 4 pory LAN, port USB z obsługą typowych modemów 3G
> (Huawei/ZTE itp.) i WiFi
> w standardzie g lub n ale z pojedyńczą antenką na złączu RP-SMA.
> Sprzętu jest sporo ale, zawsze coś jest nie do końca po mojej myśli. Albo
> nie ma modemu xDSL,
> albo są dwie antenki w n-ce albo są na sztywno bez luźnego złącza.
> W sumie chodzi o cos budżetowego typu pentagram, tp-link, edimax, dlink.
> [...]

NTG.

Mimo wszystko najlepiej wyjdziesz, jak zepniesz dwa urządzenia (prosty
'zbridżowany' modem adsl + router z wifi z wbudowaną kartą 3g/failover.

Ile masz na to kasy?
Ja bym coś brał np. takiego:
- najprostszy możliwy router adsl
- TZ 200 (SonicWall).
http://www.sonicwall.com/us/products/TZ_200.html#tab=specifications

Ma 3G failover (wspiera takie:
http://www.sonicwall.com/us/products/3190.html

Dobry firewall, VPNy do 75Mb. Wymaga trochę klikania, nie jest banalny
w konfiguracji,

Jak masz za dużo pieniędzy to NSA 250M (SonicWall) +
+ dodatkowo ADSL Annex A/B M1 Module
http://www.sonicwall.com/app/projects/file_downloader/document_lib.php?t=DS&id=67

Ciekawe rzeczy też można na Juniperze zbudowac.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel