Re: zmodernizować Core2Duo...?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 08 Feb 2012 - 16:24:25 MET

On 2012-02-08 15:55, Jan wrote:

> Zakupiłem SSD Agility 3 60 GB SATA 3 i mam dylemat. Moja płyta
> oczywiście nie obsługuje SATA3 czyli napęd pracuje wolniej niż mógłby.

Wez pod uwage kilka faktow:
- napęd osiąga>280MB/s tylko w szczegolnych sytuacjach /odsylam do
specyfikacji producenta - OCZ/
- najistotnieszy dla Ciebie (przy takiej pojemnosci zgaduje, ze nie
kopiujesz niskoskompresowanych materialow wideo) czas dostepu, a tutaj
masz gigantyczny skok.

Powiedzialbym, ze w tym momencie wydawanie kasy na SATA3 to sztuka dla
sztuki, efekty zobaczysz najszybciej na programach testujacych, a w
rzeczywistosci niekoniecznie.

Uzywaj dysku i sie ciesz :)

BTW. w przypadku tanich kart SATA 6Gb/s warto zwrocic uwage czy plyta i
karta wspieraja PCIE 2.0, we wczesniejszych wersjach transfer na 'linie'
to 250MB/s
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express