Re: Magazyn danych

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 06 Feb 2012 - 11:10:46 MET

Dnia 2012-02-06, o godz. 10:57:55
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> Nie realne jeśli zależy na małym zużyciu energii.
> NAS będzie brał mniej prądu niż jakiś NetTop na Atomie, taki NetTop
> nie jest odpowiednio mocny a konstrukcja przeważnie ogranicza mu
> ilość i rodzaj dysków twardych. A na normalnym procesorze
> zużycie energii będzie kilka razy większe.

Co to znaczy duże zużycie? Mam od ponad 3 lat w domu mini serwer na
płycie Intel D201GLY2. Płyta jest formatu mini ITX z Celeronem. 1GB
pamięci plus 1 dyski SATA 3,5 z serii GREEN. W trakcie normalnej pracy
cały komp bierze ~15-16W. Przy maksymalnym obciążeniu około 10W więcej.
Nie jest to znacząco więcej od wielu NAS-ów. Problemem jest karta
10/100 ale akurat nie mam potrzeby żeby tam było więcej - nie robię tam
backupu internetu. ;-)

> Generalnie obowiązuje stara zasada, albo potrzebujesz wydajności
> i olewasz zużycie energii albo bawisz się w zielonego i olewasz
> odpowiednią moc sprzętu.

Nie do końca. W przypadku NAS-ów wcale nie trzeba tak wielkiej mocy.
Część Atomów sobie daje radę - zresztą często one siedzą w środku wielu
urządzeń.

Zdrówko