Re: Do BartkaK - było:Problem z dyskiem SATA

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 31 Jan 2012 - 23:20:55 MET

W dniu 2012-01-31 15:09, Atom pisze:
> Mam możliwość skorzystania z czyjegoś starego zasilacza.
> Nie chciałbym jednak trafić "z deszczu pod rynnę".
> Czy można przed przeinstalowaniem sprawdzić czy w danym
> zasilaczu są spuchnięte kondensatory?
Trzeba zasilacz otworzyć (w większości przypadków) by go dokładnie
obejrzeć. W niektórych zasilaczach z dużym wentylatorem 12cm - widać
część kondensatorów przez łopatki w wentylatorze. Ale przeważnie są one
i tak zasłaniane przez plątaninę kolorowych kabli (tych wychodzących z
zasilacza, akurat one są do płytki wlutowane dokładnie w okolicy
nieszczęsnych kondensatorów i je zasłaniają).

Kondesatory spuchnięte wyglądają tak:
http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=spuchni%C4%99te+kondensatory+w+zasilaczu&gs_sm=e&gs_upl=0l0l1l365l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1920&bih=898&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=-GcoT_TmA86h-Qay2IGVBQ

tutaj widok najbiedniejszego zasilacza, bez pokrywki:
http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20110209225613_1.JPG
Kondensatory to te kubeczki, z widocznym srebrnym=aluminiowym okrągłym
na górze, z nacięciami X lub Y na tej blaszce. Tutaj wszystkie
wyglądają ok. Kondensatory "spuchnięte" mają wybrzuszoną tą górę, czasem
na samym środku nacięć w X robi się aż dziurka i ślad z czegoś
brązowo-żółtego... to już trup. Przykłady:
http://obrazki.elektroda.pl/6363884800_1304607703.jpg
http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20110209225613_2.JPG
http://obrazki.elektroda.net/79_1215268032.jpg ...

> Ponadto mam pytanie odnośnie wymiany zasilacza w komputerze,
> bez względu na to czy wymieniam na stary czy na nowy zasilacz:
> Jakie środki ostrożności należy przy tym zachować?
- Nie wymieniać zasilacza pod napięciem? :)
- Uważać by po odkręceniu wszystkich 4 śrubek z tyłu - zasilacz nie
"wypadł" do środka komputera, demolując resztę podzespołów?
- Uważać by odłączając kable od płyty głównej - zwolnić najpierw
zatrzask, a potem wtyczkę wyciągnąć, a nie na siłę?
- Uważać wyciągając zasilacz, by nie zdemolować radiatora i wentylatora
od procesora (bo jest blisko, a w niektórych obudowach wyjmowanie jest
kolizyjne)
- Podłączyć małą kwadratową wtyczkę "P4 12v" (jeśli występuje u ciebie)
na swoje miejsce (stąd ostrzeżenie - "nowy" zasilacz też taką wtyczkę
musi mieć, jak poprzednio była i była podłączona!)