Re: Jaki router

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon 30 Jan 2012 - 08:34:59 MET

> To samo chciałem zaproponować. Dokładnie według potrzeb. A jeśli
> potrzeba coś więcej to można załadować openwrt.

        U ja przyłączę się do chóru. Też przechodzę z Linksysa WRT54GL z Tomato
na TPLINKA 1043ND z Gorgoyle + CIFS/NFS.
Stoją w tym samym pokoju, niestabilności na obu (stockowe Tomato i
GorgoylePL, teraz już bez własnego dłubania) i sprawują się idealnie
- w pełni stabilnie i wwbrew temu co ktoś tu pisał - nie ma zakłóceń,
mimo że stoją ~2,5 m od siebie.
WRT1043ND ma wszystko co wymagane:
4 (portów) GbLAN
1 x USB 2.0 spokojnie zasilające samodzielnie Samsunga S2 500GB (bardzo
   ładnie przechodzi w uśpienie) + dodatkowo współpracuje z (najlepiej
    zasilanym) hubem USB
printserwer
VPN
wsparcie dla łacza backupowego 3G itp po USB
dobry QoS
dobre radio 3T/3R z wymiennymi antenami (w odróżnieniu od linksysa
                 standardowe RPSMA) jakby ktoś potrzebował większej lub
                zewnmętrznej.
dodatkowoe funkcje (o webcam/monitorowaniu pisałem) ale przy złym
skonfigurowaniu może to grozć utratą stabilności.
Całkiem niezły hardware za tą cenę - 400 MHz AR9132, 32 MB RAM, 16 MB
FLASH. Jestem w pełni zadowolony - na WRT54GL już powoli brakowało mi
wydajności przewodowego switcha do większej ilości danych, a i wifi do
blueraya też przydaje się w N - oczywiście nie jest to "przewodowe" 300
mbps, ale efekt jest - bluray z CIFS po kablu 100 mbps i wifi N chodzi
bardzo płynnie, przy WifiG już trochę się przycinał, zwłaszcza przy
przewijaniu FR.

--
/MB