Re: Problem z dyskiem SATA

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 22 Jan 2012 - 16:22:32 MET

W dniu 2012-01-22 14:50, Atom pisze:

> Te偶 si臋 sk艂aniam ku takiej diagnozie, bo dysk nie wykazuje b艂臋d贸w.
> M贸j obecny zasilacz ma 300W i 4 ko艅c贸wki.
> Czy wszystkie zasilacze pasuj膮 wymiarami do ka偶dej obudowy?
> Obawiam si臋, 偶e nie. Moja obudowa to FINE-II
>
> Jaki zasilacz kupi膰?
czyli Modecom Fine-II, to jest zwyk艂a najzwyklejsza obudowa ATX, do
kt贸rej pasuj膮 wszystkie zasilacze ATX. S膮 na rynku obudowy nietypowe
"ma艂e" kt贸re maj膮 te偶 mniejsze zasilacze, ale ty nie masz tego problemu.
Zapewne mia艂e艣 wcze艣niej fabryczny zasilacz Feel lub feel2 - a w nich
kondensatory lubi膮 puchn膮膰.
Nie poda艂e艣 jaka jest reszta zawarto艣ci komputera - istotne jest g艂贸wnie
procesor i karta graficzna. Je艣li do tej pory wystarcza艂 ci 300W feel,
to znaczy 偶e wystarczy ci dos艂ownie cokolwiek, tylko szkoda kupowa膰
drugiego takiego samego "biedaka" kt贸ry spuchnie po roku, no i b臋dzie
ha艂asowa艂. Kup najs艂abszy mocowo (pewnie 300 lub 350W) markowy zasilacz
(FSP, BeQuiet, na co tam b臋dzie cie sta膰).

Lub oddaj sw贸j zasilacz do naprawy - na 99% wystarczy mu czyszczenie,
wymiana wszystkich kondensator贸w elektrolitycznych, przy okazji
wiatraczek nowy cichszy, i gotowe. Tylko musisz mie膰 znajomego
elektronika, kt贸ry ci to zrobi "za piwo i 20z艂 za cz臋艣ci" bo
komercyjnie-us艂ugowo to nie wiem czy si臋 to op艂aci.