Re: Nagrywanie filmów na dysk zewnętrzny - TV Manta 3D.

Autor: Maru <maru_at_nospam.pl>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 10:13:01 MET

W dniu 2012-01-18 10:01, Rafal Lukawski pisze:

> SÅ‚usznie prawisz :)

Nie wiedziałem, że firmware jest oparty na Linuksie. A co do zapisywania
przez ntfs-3g, to powinno być zaimplementowane, chyba, że faktycznie z
przyczyn prawnych nie da rady.
Problem natomiast jest jeszcze inny, chyba programiści zrobili
niedoróbkę w tym TV. Wygląda na to, że w przypadku dysku z dwoma
(kilkoma) partycjami, domyślnie próbuje zapisywać na pierwszej partycji.
Właśnie wczoraj kolega mnie powiadomił, że TV usunął mu partycję NTFS.
Bagatela ok. 350 GB plików poszło w niebyt. Odpaliłem TestDisk, ale nie
wiem co z tego wyjdzie, bo po wstępnej analizie w zasadzie nic nie
znalazł. Dałem mu jeszcze głębsze szukanie i poszedłem do pracy, więc
wieczorem siÄ™ dowiem co i jak.
A było to tak: C:/(ntfs), D:/(FAT32). Do zapisu wybrał dysk D:/, włączył
zapis i TV przywitał go komunikatem, że partycja D:/ FAT32 jest
niesformatowana i czy ją sformatować. Więc dał TAK, po czym zapisał
kawałek filmu i chciał sprawdzić czy zapisało.
Nie muszę dodawać, że zrobiło mu się słabo jak zobaczył, że C:/ jest
czysty i tylko jest ten fragment nagrany tutaj, zamiast na partycji D:/

Tak, że do nagrywania z TV, chyba najbezpieczniej używać dysku, który
tylko i wyłącznie do tego będzie służył. Z dyskami, na których mamy
jedyne kopie i ważne dane, może być różnie.
Poza tym, zawsze trzeba się zastanowić czy propozycja sprzętu jest
racjonalna, a zwłaszcza propozycja formatowania.