Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 00:27:36 MET

W dniu 2012-01-19 21:16, Marcin N pisze:

> Co najmniej jedna moja płyta właśnie w tym trybie pobiera 7W.
>
> Zgodnie z Twoimi słowami zapewne winny jest zasilacz - markowy Tagan.
Łatwo to sprawdzić. Bierzesz taki zasilacz, odpinasz wtyczkę ATX
(20/24pin) od płyty głównej, i wtedy mierzysz pobór prądu w standby.
+5Vstb jest wyprowadzane z zasilacza tylko i wyłącznie wtyczką 20/24pin
do płyty głównej, więc pozostałych nie musisz odpinać.

Aczkolwiek nadal twierdzę, że duży problem jest z miarodajnym pomiarem
(zwłaszcza takim mierniczkiem-wskaźniczkiem z lidla) takich małych mocy,
na części sprzętu może pokazać 5-10W, a na innych nic, pomimo że
wszystkie biorą podobną moc, tyle że w inny sposób (mniej/bardziej
impulsowy prąd i dziwny cosfi).