Re: Monitor - tanszy S-IPS czy drogi TN

Autor: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl>
Data: Thu 19 Jan 2012 - 15:26:05 MET

W dniu 2012-01-19 15:09, =Marcos= pisze:

> Pierwszy zestaw pasków z tej strony:
> http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php
> Jeśli nie masz problemu z rozróżnieniem jasnych odcieni po prawej
> stronie, szczególnie przy czerwonym (czwarty pasek), niebieskim i
> zielonym (pierwszy i drugi, żeby było jasne :)), monitor powinien dać
> radę. W tanich monitorach tak bywa, że przy mocnej czerwieni i/lub
> niebieskim, z czerwonego/niebieskiego robi się jeden wielki placek bez
> widocznych różnic w odcieniach. Potem żona Ci będzie miała za złe, że
> czerwona sukienka nie wygląda na niej tak jak powinna ;)

Mam nie najnowszy już monitor TN: Samsung SM 205BW. Bez problemu widzę
wszystkie stopnie kolorystycznie. Najgorzej jest z granatowym przy
przejściu do czarnego. Już czwarty-piąty poziom jest praktycznie czarny.

Do pracy mam ustawioną jasność tylko 5%. Gdy podwyższę w pobliże 100% -
faktycznie jasne kolory się zaczynają zlewać.