Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 19 Jan 2012 - 00:26:19 MET

W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:

> nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
> obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
> kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
> jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
> takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.