Re: HDMI i aspect ratio

Autor: mvoicem <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Mon 16 Jan 2012 - 23:43:16 MET

(16.01.2012 23:22), Tom01 wrote:

> Nie rozumiem. 16x9 to proporcja naturalna czyli 1x1 dla tego monitora.
> Jak niby sterownik ma go ustawiać?

W menu "obraz" monitora mam do wyboru: "oryginalny" (z efektu wnoszę że
to jest 16:9), 4:3, 14:9, 16:9, oraz 1:1 pixel.

Tylko w tym ostatnim trybie obraz z komputera jest wyświetlany w całości.

Interesuje mnie własnie, czy w/w tryb proporcji ekranu jest ustawialny
sygnałem hdmi, czy to jest wewnętrzna sprawa monitora i nie da się tym
sterować z poziomu komputera.

> Podejrzewam że chodzi raczej o
> rozdzielczość a nie aspekt. Proponuję ustawić rozdzielczość zgodną z
> rozdzielczościa naturalną monitora i będzie ok. Istnieje jeszcze
> możliwość że karta nie oferuje potrzebnej rozdzielczości, wówczas będzie
> fragment ekranu.

Z rozdzielczością jest wszystko ok. Rozdzielczość naturalna monitora to
1920x1080 i taką też rozdzielczość daje karta.

Dodam, że jeżeli puszczam kablem HDMI->DVI (i podłączę do gniazda DVI na
monitorze), to nie muszę nic kombinować z proporcjami. Ale przez ten
kabel nie puszczę dźwięku, a zależy mi na tym żeby do laptopa podłączać
jednym kablem video i audio, więc zostaję przy hdmi<->hdmi i
przełaczaniem aspektu co chwilę.

(a może zna ktoś kabel hdmi->dvi+audio?)

p. m.