Problem z Dscalerem, WinXP i NVRAM

Autor: Adam Nastula <adam.nastula_xl_at_wp.pl>
Data: Fri 13 Jan 2012 - 22:14:47 MET

Witam. Mam Dscalera 4.1.15, WinXP Pro SP3 ze wszystkimi dotychczasowymi
uaktualnieniami i taki problem:
Od czasu do czasu - ale jednak dość często - przy próbie uruchomienia
Dscalera zawiesza mi się komputer. Zawieszanie to występuje całkowicie
nieregularnie, tak, że nigdy nie wiem, kiedy nastąpi. Nie pomaga wtedy
"zwykły" reset, tzn. za pomocą przycisku, tylko trzeba komputer wyłączyć i
ponownie włączyć. Po takiej operacji Dscaler zawsze się uruchamia i działa
nawet w przypadku konieczności ponownego resetu guzikiem. Natomiast w
przypadku ponownego całkowitego wyłączenia komputera i ponownego jego
włączenia, a następnie próby włączenia Dscalera, MOŻE (ale bynajmniej NIE
MUSI) powtórzyć się sytuacja z zawieszeniem komputera. Sytuacja ta jest na
tyle częsta, ale i zarazem przypadkowa, że zaczyna mnie już denerwować.
Ponadto ostatnio zauważyłem, że kiedy po takim zawieszeniu resetuję komputer
przyciskiem, podczas testu pamięci pokazuje się napis: NO NVRAM. Sam
komputer działa wtedy zupełnie dobrze - tylko nie mogę uruchomić Dscalera. W
sytuacji resetu z innej przyczyny albo wyłączenia i włączenia komputera
wszystko jest w porządku tzn. powyższy komunikat o braku pamięci NVRAM nie
pojawia się i Dscaler też się uruchamia.
Bardzo proszę o poradę, bo już naprawdę nie mam pojęcia, co robić.

Pozdrawiam

Adam.