Re: Wymiana procesora P4-P4HT a WinXP.

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Thu 05 Jan 2012 - 21:09:39 MET

Dnia 05.01.2012 PL(N)umber_One <pawprac.SKASUJ@gazeta.pl> napisał/a:
> Jeszcze raz dziękuję wszyskim za porady. Nieco posdumowując temat, zaczynam sie
> zastanawiać, czy wymiana mojego Northwooda 2,8 Ghz, FSB533, cache 512k, na
> model z HT będzie znaczącą poprawą wydajności, czy raczej kluczowe zanczenie
> będzie miało nie tyle samo HT, ale wymiana na model z FSB800 i 1M casche ?
> System to Win XP.

Tzn z autopsji wiem że cache daje kopa - to poza rejestrami najszybsza pamięć w
komputerze - czym mniej "swapowania" cache do RAM tym lepiej - to siÄ™ odczuje.
GHz się przydają - pod warunkiem że mają na czym liczyć. Bo co Ci po szybkim
core jak większość czasu czeka na dane? Pętla dużej aplikacji - albo ich kilka -
i 512kB znika i co zmianę procesu trzeba czekać na ram.

Po za tym pozostałe komponenty to jakie są w tym kompie? Często powodem wolnej
pracy systemu jest zatykajÄ…ce siÄ™ IO, kiepski seek dysku, fragmentacja (np
zapchany HDD siÄ™ szybko fragmentuje), grafika itd.