Re: TV naziemna cyfrowa a komputer

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Wed 04 Jan 2012 - 16:39:15 MET

W liście datowanym 4 stycznia 2012 (12:29:00) napisano:

> Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
> naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
> DVB-T i działać na mpeg-4?

Musi być DVB-T. Dekodowanie MPEG jest (chyba zawsze) robione przez
software.

> Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej?
> Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
> jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy
> oknie?

Generalnie, DVB-T ma znacznie mniejsze wymagania co do anteny, niż
analogowa TV. Nie oznacza to jednak, że wcale anteny nie potrzebuje.

Ja mam taki tani tunerek na USB z Allegro za 60zł. Była do niego
dołączona antenka - taki patyczek 10cm. Działa, ale tylko wtedy, jak
się antenke postawi na parapecie za oknem. Pewnie, gdybym mieszkał
bliżej nadajnika, to by działało zawsze. Pewnie, jakbym mieszkał dalej
od nadajnika - to by nawet wystawianie za okno nie pomagało.

Przy wyborze konkretnego modelu polecam Ci zwrócić uwagę na to, aby
miał w miarę możliwości typowe gniazdo antenowe - ten mój ma takie do
niczego nie podobne, i nie ma jak do niego podłączyćinnej anteny, niż
ta, która była w zestawie.

> Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

Da się, przy zastrzeżeniu co do anteny jak wyżej.

> W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Cokolwiek, byleby miało normalne gniazdo antenowe.

Warto zwrócić uwagę co do softu - okazało się, że sprzedawca do tego
mojego tunerka dodawał piracki soft :). Na szczęście pod Win7 bez
problemu urządzenie współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
miałem problem ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze
działało.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub