Re: TV naziemna cyfrowa a komputer

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl>
Data: Wed 04 Jan 2012 - 12:44:30 MET

Dnia Wed, 4 Jan 2012 11:29:00 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

> Witam
>
> Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
> naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.
Jakie to miasto? Odpowiedzi w sprawie anteny od tego zależą :)

> Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?
tak

> Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny
> dachowej? Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
> jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy
> oknie?
TV cyfrowa ma nieco mniejsze wymagania co do jakości sygnału. Stąd
nierzadko do dobrego odbioru wystarczy antena na której by się analoga nie
dało oglądać z uwagi na odbicia lub zakłócenia impulsowe. Lecz co do zasady
- bez zmian. Jeśli na danej instalacji dało się oglądać analog, to i cyfra
będzie OK.

> Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
> W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?
A, tego to nie wiem, nie znam wynalazków dla kompów. Ale bym nie kupił bez
sprawdzenia i możliwości zwrotu. Licz się z tym że program do obsługi
będzie się ciął czy zawieszał, zmiana kanału na inny będzie trwała kilka
sek, interfejs będzie zrobiony przez naćpanego programistę, pilot nie
zapewni podstawowych funkcji, fonia będzie do d..., niektóre kanały będą
zasyfione zakłóceniami z kompa i takie tam...

--
Jacek