Prawie Fujitsu Siemens Amilo Si1520 nie staruje.

Autor: Paweł U. <pawel_u_at_nospam.pl>
Data: Mon 02 Jan 2012 - 18:49:03 MET

Mam problem ze starym laptopem. Nie chce wystartować po modyfikacji.
Kiedyś ModeCom sprzedawał laptopy 12" pod nazwą Xino. Zauważyłem, że są to
właściwie przebrandowane stare Fujitsu Siemens Amilo Si1520 / Pro V3205 z
cienkimi procesorami. Utwierdziło mnie w tym ukryte zabezpieczenie w
załączanych sterownikach do Bluetooth, które krzyczało że są przeznaczone
dla Fujitsu Siemens. Zaktualizowałem bios do najnowszego (ver. 1.20)
przeznaczonego dla Fujitsu. Przełknął bez problemów i pracował przez lata.
Dzisiaj próbowałem wymienić procesor z Celeron M440 na Core Duo T2300E
(obydwa na rdzeniach Yonah). Laptop włączył się dopiero za chyba trzecim
razem, wszedłem do bios, zdążyłem zrobić pamiątkowe zdjęcie informacji o
procesorze. Nic nie przestawiałem. Po reboocie można powiedzieć, że już nie
wstał /no tylko raz na chwilę/. Tzn. objawy są takie: słychać że startuje
HDD, odzywa się DVD i można go otwierać ale nie świeci ekran, wentylator
kręci się na maksa i laptop nie reaguje na klawisze oprócz wyłącznika.
Wg dostępnej dokumentacji i opisów kolejnych wersji bios, laptop powinien
obsługiwać procesory z rodziny Core Duo i Core 2 Duo z FSB do 667. Ten
T2300E jest nawet wymieniany w Data Sheet tych laptopów.

Zamontowałem ponownie stary procesor M440. Ma ktoś pomysł co boli tego
laptopa?

Pozdrawiam
Paweł