Re: Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 29 Dec 2011 - 16:55:04 MET

On 2011-12-29 16:30, Marcin N wrote:
> Używałem sobie pena sformatowanego na FAT32. Osiągał 13-16 MB/s przy
> zapisie więc całkiem przyzwoicie.
>
> Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%.
> Chwilowo osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

System operacyjny buforuje operacje I/O (szczegolnie te asynchroniczne),
więc prędkość jest z grubsza umowna... spróbuj zapisać kilkanaście GB
jednego pliku, to być może otrzymasz prędkośc zbliżona do realiów.

Jeżeli faktycznie interesuje Cie szybkosc zapisu/odczytu, wykorzystaj
proste narzędzia operujące na sektorach.. chociażby hdtune.

> Czemu tak to działa?

Czemu windows działa jak windows, oto jest pytanie. Może działać
dowolnie. Np. mogli gdzies tam sobie stwierdzic, ze lepiej beda
buforowac NTFS ze wzgledu na wieksze bezpieczenstwo (dziennik), a FAT32
np. czesciech synchronizowac.