Maxtor Basics Desktop Storage 500GB USB padł

Autor: Kazimierz <analizy_at_filtrantyspamowy.analizyrynkowe.cal.pl>
Data: Sun 18 Dec 2011 - 21:01:48 MET

Witam.

Zwracam się z prośbą przede wszystkim do użytkowników w/w dysku. Mam ten
dysk od prawie 3 lat i bezproblemowo pracował, aż tu nagle przy kolejnym
uruchomieniu świeci się tylko zielona dioda i słychać sam dysk, ale
komputer go nie widzi. Po podłączeniu do innego komputera efekt jest ten
sam. Dysk ma zewnętrzne zasilanie. Przejrzałem trochę for internetowych
i mniej więcej wiem, w czym może być problem.
Dysk był używany jako składnica multimedialna. Przepracował może z 5000
godzin i około 1000 uruchomień. Obchodziłem się z nim jak z jajkiem, a
tu taka niespodzianka. Czy wszystkie dyski USB są tak mało trwałe?

Sprawdziłem tzw. czarną listę tych dysków z niewłaściwym firmwarem, ale
mojego dysku na niej nie ma.

Czy ktoś z Was odzyskiwał dane z tych dysków i z jakim rezultatem? Jaki
byłby koszt odzysku pojemności ok. 420GB?

Dzięki za wszelkie informacje i pomoc,
Kazimierz