Re: UPS na 2-3 godziny pracy

Autor: sumar <sumar_at_onet.eu>
Data: Fri 16 Dec 2011 - 19:41:33 MET

Maciek:

> Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
> przecietnego peceta z monitorem?

> Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
> akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
> raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

Najlepiej wybrać jakiś markowy używany UPS o mocy odpowiadającej potrzebom
i dokupić do niego odpowiednią ilość akumulatorów. Będą się dłużej ładowały,
ale się naładują.

Jako że akumulatory żelowe są dwukrotnie droższe od samochodowych, można też
zrobić tak, żeby kupić UPS zapewniający podtrzymanie przez powiedzmy 30 minut
i akumulator samochodowy na resztę czasu. I wtedy jak komputer zacznie być
zasilany z UPS-a dołączyć do układu akumulator samochodowy, pamiętając, aby
od razu go odłączyć, kiedy powróci napięcie sieci. A akumulator samochodowy
ładować jakimś zwykłym prostownikiem.