Re: padła sieciówka na płycie?

Autor: DooMiniK <bachus_at_bachus>
Data: Thu 08 Dec 2011 - 21:05:30 MET

On 08/12/2011 18:48, ToMasz wrote:
> witam
> Ni stąd ni zowąd, karta sieciowa wbudowana w płytę główną GA-880GM-D2H
> przestała działać. Nie wiem jak to zdiagnozować lepiej, ale po
> połączeniu komputera ze switchem kabelkiem 50cm, nie świecą diody, a
> bios informuje ze kabel sieciowy ma długość zero metrów. W biosie karta
> sieciowa załączona.
> Wiem ze zwykła sieciówka kosztuje parę zł, ale na płycie mam mało miejsca!
> pomóżcie proszę z ostateczną diagnozą.
> ToMasz

1/ czy to jest jedyny komputer podłączony do tego switcha? Może
switch padł?
2/ sprawdzałeś inne porty?
3/ sprawdzałeś inne kable?
4/ odłączałeś kabel sieciowy (całkowicie?). Komputery HP np. mają
tak ciekawie z zasilaczami, że w ten sposób pomaga na problemy z
k.sieciową.
5/ karte sieciową widać w urządzeniach? Próbowałeś usunąć z urządzeń
i zrestartować OS?
6/ Próbowałeś odpalić z jakiegoś LiveCD, żeby wyelimonować problem z OS?
7/ diody nie świecą już w momencie włączenia (jak jesteś np. w
konfiguracji BIOSu, czy w OS?).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel