Re: Start kompa bez klawiatury

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 08 Dec 2011 - 16:55:02 MET

Dnia 2011-12-08, o godz. 14:38:27
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia
> Dobosz"
>
> Niby tak. Z drugiej strony, KVM-IP nie da ci możliwości np.
> wystartowania serwera z obrazu ISO, co IIRC dają niektóre BMC.

Ale to w fizycznym serwerze robi się stosunkowo rzadko. POza tym można
wystartować z przygotowanego obrazu po PXE albo z płytki/pena
siedzącego w serwerze.

> Albo odczytu parametrów typu "temperatura dysków".

Właśnie z Tyan-em byłem zdziwiony bo były moduły do monitorowania
parametrów a nie było do zdalnego zarządzania.

> Kwestia potrzeb i środków.

Dokładnie. Dlatego dla siebie wolę oddzielne rozwiązanie bo trafiają mi
do szaf różne serwery - nie zawsze najnowsze więc dla mnie KVM jest
bardziej uniwersalny.

Zdrówko