Opóźnione załączanie się karty graficznej

Autor: Adam <adi545_at_wp.pl>
Data: Wed 07 Dec 2011 - 11:58:09 MET

Mam taki problem: Mam płytę główną ASUS CUSL-2 z procesorem P3 800 MHz,
ze zintegrowaną kartą graficzną i złączem AGP. Niestety zintegrowana
karta jest stanowczo za słaba, więc postanowiłem włożyć mocniejszą.
Włożyłem Radeona 9000/64 MB. Problem polega na tym, że po włączeniu
komputera obraz pokazuje się dopiero w trakcie uruchamiania systemu
operacyjnego. Do tego czasu monitor jest w stanie "standby". Nie widać
ani BIOS-u, ani listy wyboru systemów. Po uruchomieniu systemu karta
działa w pełni poprawnie, z pełną wydajnością itp. Dodam, że nie ma
znaczenia, czy podepnę monitor pod VGA czy pod DVI. A na dodatek jak
ten Radeon jest zamontowany, to zintegrowana karta nie działa.
Oczywiście próbowałem w BIOS-ie zmieniać ustawienia "Primary VGA BIOS"
OnBoard/PCI/AGP, ale to zupełnie nic nie dało. Cały BIOS też resetowałem.
Teraz założyłem Nvidię Rivę 32MB i wszystko jest OK, ale jednak wolałbym
mocniejszą kartę ze złączem DVI. Czy ktoś ma pojęcie o co tutaj chodzi
i jak to naprawić?