Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Tue 06 Dec 2011 - 03:10:23 MET

On Dec 6, 12:36 am, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
> Ja bym sprobowal (poza bawieniem sie w wymiane, poza tym to nie szkodzi):
> - ustawic performance rate na max(254) (to jest w HDTune pod regulacja
> glosnosc vs wydajnosc, jedna z zakladek) -> powinno zmniejszyc load
> cycle count

OK, tylko jak zrobic zeby to ustawienie przetrwalo reboot?

> - sprawdzic czy dysk nie ma zworki do wlaczenia 'spread spectrum',
> jezeli tak, warto wlaczych

Ale gdzie ta zworka moze byc bo przy interfejsie PATA jest tylko dla
MASTER/SLAVE?

> (Ultra DD CRC.. - generalnie to nie powinno
> rosnac, jezeli rosnie, jest problem z komunikacja)

Tez to zauwazylem i jednoczesnie widac, ze ta wartosc jest podobna do
warosci "Reallocated Sector Count". Tak jakby bledy w komunikacji
powodowaly realokowanie sektorow a nie bledy fizyczne nosnika.

> - temperatura jest powyzej nieczytelna, jestes w stanie podac w jakiej
> temperaturze pracuje dysk?

Owszem, caly czas jest wlaczony NHC i na pasku pokazuje temperature.
Raczej nigdy nie przekracza 40C.
Oto eksport HDTunePro odnosnie temperatury:
Number Date/Time Current Worst ThresholdData
Temp
1 2011-12-05 22:37:56 169 91 0 851991
23°C
4 2011-12-05 22:39:58 166 91 0 851992
24°C
7 2011-12-05 22:43:26 163 91 0 851993
25°C
11 2011-12-05 22:50:57 160 91 0 851994
26°C
12 2011-12-05 22:57:16 139 91 0 852001
33°C
21 2011-12-05 23:07:29 148 91 0 851998
30°C
22 2011-12-06 00:15:59 139 91 0 852001
33°C
23 2011-12-06 01:43:13 133 91 0 852003
35°C

Jesli to f. liniowa to maksymalna temperatura musiala byc 49C

> - sprobowac wymusic prace w wolniejszym UDMA (4- 66MB/s lub nawet 3-
> 33MB/s). Nie znam tego dysku i laptopa, albo zworkami, albo w bios, albo
> w OS
>
> Oczywiscie to troche strzelanie w ciemno, ale nie zaszkodzi sprawdzic.
> Jaki dysk byl oryginalnie w notebooku? Wieksze dyski czesto maja sie
> tendencje do przegrzewania i zglaszania dziwnych bledow (dlatego pytanie
> o temperature), ktorej tu nie moge odczytac.

Raczej to nie temperatura jest problemem, absolutne maximum to byla
49C, ale zwykle <40C.

> Dyski tak maja, ze w okreslonych warunkach sie moga zawieszac,
> szczegolnie jezeli cos sie 'pokreci' na komunikacji i szczegolnie w PATA
> (sterownik i mostek na plycie wariuja).

Otoz to, ale dlaczego poprzednik, Toshiba MK4032GAX (40GB) LADNIE
chodzi od 5 lat?