Re: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"

Autor: NoTak <glownyinformatyk_at_zus.gov.pl>
Data: Sat 03 Dec 2011 - 14:44:14 MET

W dniu 2011-12-03 14:37, Remek pisze:

> Podziwiam Twoją wiedzę. Ja praktycznie tych procesorów nie spotkałem, a podobno
> sprzedali ich miliony. Pamiętam tylko, że były jakieś przepychanki z Intelem o
> prawa licencyjne. W czasach PIII AMDowskie Athlony były znacznie wydajniejsze.
> Intel dogonił ich którąś wersją PIV i następnie wyprzedził. No i AMD nie
> dotrzymało kroku Intelowi. I tak jest do dzisiaj. Dobre to dla klientów nie
> jest. Pamiętam kosmiczne ceny pierwszych procesoów Intela. Spadły na łeb po
> pojawieniu siÄ™ konkurencji w postaci AMD.
>
> Remek

A ja pamietam czasy 386 AMD i tak jak ktos napisal byly to wierne klony,
sytuacja zmienila sie z 486. Zaczeli sprzedawac procesory z wiekszym
zegarem, stosowali popularna sztuczke normalnie procesory cechuje sie do
pewnej wydzielanej mocy. Oczywiscie te sztuki moga 20-30 procent wiecej
ale juz wydzielaly by wiecej mocy na radiatorze, AMD sprzedawal je
cechowane do granic mozliwosci. Dlatego Intele mozna bylo podkrecic AMD
juz nie, podobnie jest dzis.