Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 02 Dec 2011 - 18:10:44 MET

Q wrote:

> Ja mam 3.25 system + 4.75 ramdysk,
> ale to Gavotte + PAE nie jest az takie fajne -
> - czasami chcialbym miec 2 sys + 6 ramdysk i co?
> I dupa.

można utworzyc dwa dyski - jeden 1GB z tego systemowego kawałka
a drugi z PAE
i po problemie.

> IMHO (i nie tylko :) umieszczanie swapa w ramdysku,
> to troche malo trafiony pomysl i naprawde musi byc ostry powod,
> zeby odwalic taka szopke.

powód może być jeden - duża ilość pamięciożernych programów
których używanie skutkuje częstym swapowaniem.
W praktyce u mnie taka sytuacja jeszcze się nie zdarza,
ale wypraktykowałem tą opcję (oddaliłem co miałem
i to wielokrotnie) i muszę przyznać, że działa całkiem fajnie.
No nie ma tego efektu zamulania, w którym normalnie pracuje HDD

> "Odblokowuja" tak, ze system widzi cala pamiec?

tak,
na Win7

> Mozesz zapodac jakis przyklad?

na tą chwilę nie, bo wywałiłem ten program :)
i zrezygnowąłem z tego patentu, po tym jak usłyszałem,
jakie szkody ów program może przynieść.
Zapytaj na forum windows7.