Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

Autor: Rafał <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 19:03:04 MET

Przemek <raz@onet.pl> napisał(a):

> Rafał nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
>

> A jesteś pewien, że Gavotte Ramdisk zobaczy te pamięci

no tak, bo mam 5GB RAMDysk, a wcześniej (kiedy miałem 4GB RAM) było 1GB :)

, skory SYSTEM umie
> zaadresować tylko 3GB z groszami?

system Windows - dodajmy, bo ktoś sobie wymyślił, że 3GB (ściślej to 4GB) to
wystarczy

> Niby w jaki sposób Gavotte Ramdisk miałby
> zobaczyć resztę?

jest takie coś jak PAE - Physical Address Extension, czyli rozszerzenie
adresy fizycznego, funkcja procesora i dzieki temu można się dostać do reszty
pamięci.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

To jest mocna sprawa, jeśli 3GB swap umieścimy na tym RAMdysku.
Windows 32-bit pracuje wtedy nie gorzej jak Windows 64-bit

instnieją tez programy "odblokowywujące" dostęp to reszty pamięci na Win 32-b.
System 32-b wtedy widzi cały RAM.
Działają one właśnie wykorzystując PAE. Jednak programy są niestabilne, a
nikt nie chcę ich dopracowywać. Być może dlatego, bo użytkownicy szybciej
zainbteresowali się aplikacjami i systemamy 64-b