Re: Commodore 64

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 29 Nov 2011 - 17:45:39 MET

W dniu 29.11.2011 10:30, Maciek Babcia Dobosz pisze:
> No w tym wykonaniu to tak nie do końca. Płyta to miniITX więc tak nie
> za bardzo jest sensownie co tam upchnąć. Dodatkowo ma to zewnętrzny

Ale na pewno da się. C64 był zdecydowanie większy od wielu
dzisiejszych komputerów przenośnych, a C64X jest jeszcze
ciut większy, o ile pamiętam. Trochę sprytnego projektowania
i zmieściliby całkiem mocną kartę graficzną :)

> zasilacz więc zapewne nie za mocny więc lepsza grafika odpada. Wersja z

No właśnie zewnętrzny zasilacz to jak dla mnie porażka.
W takim projekcie i z taką ilością miejsca w przestronnej
obudowie aż się prosi zabudować na osobnej płytce chłodzony
razem z resztą komputera zasilacz sieciowy. Tak, wiem, C64
miał piękny ścięty zewnętrzny zasilacz sieciowy, ale może
nie trzymajmy się aż tak oryginału ;)

> filmiku nie ma napędu optycznego choć jest w opcjach. W sumie to za

Napęd optyczny jest obecnie, szczerze mówić, co najmniej ma-
ło przydatny, jeżeli nie zbędny. W swoim służbowym komputerze
stacjonarnym nie mam żadnego napędu; w domowym jeszcze mam,
bo przełożyłem ze starej maszyny.

> z zasilaczem i klawiaturą - ciut drogo. Wersje kompletne (na Atomie i
> i7) to ~1000-1500$. Drogo. Wolę mały nettop wiszący na telewizorze czy w

Abstrahowałem tu od ceny. Fakt, jest ona za wysoka jak na
tego typu sprzęt. Tym bardziej biorąc pod uwagę mało specja-
lizowany projekt. Ze sprytnym mocowaniem karty graficznej
PCIe, wewnętrznym zasilaczem i możliwością włożenia dwóch
dysków twardych (lub SSD) 2.5" taka cena może by jeszcze
przeszła.

> szafce/szufladzie i bezprzewodową klawiaturę. Będzie o połowę tańsze
> choć bez logo Commodore a możliwości podobne.

No tak, ale chodzi też o sam pomysł (komputer w klawiaturze)
i o tę nostalgię. Bezprzewodową klawiaturą można sterować
nawet komputerem włożonym do pudełka po butach :)

|                 |  Politechnika Śląska                   |