Re: Procesor AMD A6 i wbudowana karta graficzna

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 29 Nov 2011 - 08:21:31 MET

> Wyczytałem, że nowe procki AMD mają wbudowaną kartę graficzną HD 6530.

Nie wszystkie APU sa dokladnie z tym modelem.
A4 maja na pokladzie 6410D a A8 - 6550D.

> Karta ta ma podobno osiągi porównywalne do Radeona HD 5750, tyle,
> że taki Radeon bierze ok 70W, a cały procesor AMD do 100W.
>
> Jak to moĹźliwe?

Po pierwsze nizszy proces technologiczny (32 vs 40 nm) ze wszystkim co za
tm idzie.
Po drugie wiekszy stopien integracji.
Po trzecie akurat HD 5750 ma ponad 1 mld tranzystorow, a 6530D pewnie z
polowe tego.
Po czwarte same rdzenie 'Stars' na ktorych sa zbudowane A6 sa IIRC oparte
o mobilnego Phenoma II (a przynajmniej tak mi sie wydaje)

> Jak to możliwe, że w 100W daje się upchnąć i procesor, i
> niezły akcelerator 3D?

Przeciez od zawsze "pradozernosc" nie rosnie liniowo wraz z wydajnoscia,
wiec skad to zdziwienie? :)

pozdrawiam,
Vituniu.