Re: Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Tue 22 Nov 2011 - 01:31:29 MET

Dnia 21.11.2011 BAREK <barek@plusnet.pl> napisał/a:
> Dobry Wieczór,
> W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiÄ…zanie typu;
> -serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by
> dobrym rozwiÄ…zaniem?

Te serwery do głównie routery i docelowo dwa.

> Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
> Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał
> minimum 4 porty albo i więcej....

Nie w tym przypadku, potrzebuję 3 porty eth na każdym osobny adres i
musi to być fizyczny port w routerze - taka specyfika.

Mniej więcej to będzie działało tak:

  ISP1 ISP2
   | |
 +---+ +---+
 |R1 |---|R2 |
 +---+ +---+
   | |
 +---+ +---+
 |S1 |---|S2 |
 +---+ +---+
  | | | |
  LAN LAN

R1 i R2 to są właśnie te routery, S1 i S2 to switche.
Do switchy są podpięte serwery, każdy 2 kabelkami, przez 2 karty, każda
do innego switcha w bondingu. Każdy router do innego UPS (już są dwa).

Na razie jest 1 router z 4 kartami, po jednej na każdego ISP i dwie w
bondingu na każdy ze switchy. Ale on sam stanowi SPOF.

Po wykonaniu ww. wszystko od isp, routery, switche, kabelki, karty aż do
każdego serwera będzie zdbublowane i pojedyncza awaria nie spowoduje że
coś z łączami nie działa.