Wysokość wentylatora CPU - jak liczyć?

Autor: Irokez <nie.mam_at_email.pl>
Data: Sat 19 Nov 2011 - 22:13:10 MET

Witam.

Zastanawiam się nad wymianą BOX'owego schładzacza Intel E2140 at 2,66GHz na
coś większego i cichszego (bo BOX zaczął mi hałasować) ale w miarę
ekonomicznie.
Na tą chwilę waham się pomiędzy SilentiumPC SPARTAN HE923 a XIGMATEK LOKI
SD963.
W sieci w "dantejskich testach" wyszło, że wydajnieszy jest Loki ale za to
dużo głośniejszy. Szkoda że nie ma odniesienia tam od BOX'a. Faktycznie jest
Loki takie głośne?

No ale patrzę też na wiatraki 120cm. Widzę że to są kolosy w sumie. Taki
XIGMATEK Dark Knight ma 159mm wysokości, SilentiumPC FERA 157mm.
Szerokość standardowej obudowy to 180mm, a mimo to dużo osób pisze, że to
wystaje poza i trzeba dziurę z boku rezać.
Zmierzyłem od PCB odległośc do bocznej ścianki i około 170mm mi wyszło. Na
jakiej wysokości jest wierzch procesora? Może ktoś podpowiedzieć? (nie mam
pasty, bo bym zdarł aktualne i zmierzył). Bo nie wiem czy jednak coś
większego za stówkę nie kupić (np. FERA).

Pozdrawiam.

--
Irokez