Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Sat 19 Nov 2011 - 14:07:31 MET

Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer (zarządzanie ruchem w sieci, firewall,
bgp, dns, looking glass, trochę narzędzi do diagnostyki sieciowej). Obecnie tą funkcję pełni
stary p4, 1GB ram i skrawek dysku. Ma wadę: duży, dużo prądu, dużo ciepła.
Szukam czegoś małego (niekoniecznie 1U), ale małe. Najlepiej chyba na jakimś atomie (p4 się
nudzi w tej robocie). Tak aby szło obsadzić do 2GB ram i najgorszy wymóg możliwość 3xeth
a najlepiej 4xeth. Mogą być 'setki'.
Płyt co prawda w sieci jest ogromny wybór, na atomach, via itd. już od 200zł, np
http://www.frikomp.pl/Inne-k198-0-3-price.html
ale zdecydowana większość ma 1 ethernet i co najwyżej pci. Te co mają 2xeth mają ceny x3, przy
czym praktycznie od pozostałych się nie wyróżniają (z mojego punktu widzenia, nie patrzę na gpu,
ilość usb3 itd).
Jakby płyta miała pci to mogę włożyć kartę 2xeth ale te też sporo kosztują i mają raczej pełny
profil, więc np w obudowę 1U mogę go nie wsadzić.
Najlepszym rozwiązaniem byłaby płyta 2xeth + pci.

Rozwiązania mikrotikowe odpadają - nie chcę się w army bawić.
Płyty takie są, wiem, ale za 600-700zł szukam taniej.
Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie stał na sata-CF, jakby
czytnik był wbudowany to ekstra.