Re: techniczne użytkowanie laptopa

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Fri 18 Nov 2011 - 18:57:53 MET

"Tomek" <swistak60@op.pl> wrote in message news:ja5vd9$ikt$1@news.onet.pl...
> Czy korzystniej jest:
> - stale korzystać z baterii, i cyklicznie je doładowywać po zamknięciu
> systemu
> - jak najwięcej korzystać z zasilacza przy pełnych bateriach
> - działąć na bateriach do niemal całkowitego rozładowania,
> i dopiero wtedy podłączyć zasilacz?
> Chodzi o to, aby baterie jak najdłużej wytrzymały.

Tylko akumulatory Niklowo Kadmowe (NiCd) korzystały
z okresowego całkowitego rozładowania "formującego".
Akumulatorom litowo-ionowym, jakie masz w lapku,
szkodzi pełne rozładowanie a napewno nie pomaga w niczym.
Ja bym trzymał laptopa podłączonego do prądu, albo
używał do takich celów taniego desktopa.