Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 18 Nov 2011 - 19:08:37 MET
Message-ID: <ja66vg$pgi$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

On 2011-11-18 17:03, robot wrote:
> On Thu, 17 Nov 2011 19:00:20 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
>
>> BTW: stereo, bo ustalmy, że "3D" w nazwie to takie samo
>> oszustwo, jak ~10 lat temu używanie tej samej nazwy (znaczy
>> "3D") na określanie efektów emulujących cechy "patrzenia z daleka",
>> 3D jest "jak na dziÅ›" osiÄ…galne chyba tylko holograficznie.
>
> Bardzo trafne podsumowanie. Powinno być umieszczane na pudełkach
> ze sprzętem.

Po co, by ludzie nie kupowali, nie myślcie socjalistycznie, a
realistycznie ;) Zasada jest prosta, kazde oko dostaje inny obraz i co
do tego nie ma zastrzezen. Temat ostrosci soczewkowej a odczucia
odleglosci - moim zdaniem nie ma jednoznacznej korelacji pomiedzy jednym
a drugim, skoro sam widze przedmioty blizej i dalej generowane na PC.

Moim zdaniem filmy 3D (nie animowane, bo tam to można obejść) są ciężkie
w odbiorze, bo tylko określony plan jest zazwyczaj ostry, mająć
dwuobrazkową przestrzeń przed sobą intuicyjnie patrzy w różne miejsca i
to troche dezorientuje, bo nie sposob zlapac ostrosci dalszego planu.
Tym samym istotne elelmenty filmu jakimi są głębia ostrości w obecnie
stosowanym 3d generujÄ… dodatkowy problem.

co do holografii, znacie jakieś technologie umożliwiające odwzorowanie
filmu? ;)
>

-- 
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
Received on Fri Nov 18 19:10:02 2011

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 18 Nov 2011 - 19:51:02 MET