Re: Kabel sieciowy

Autor: William Bonawentura <news_at_ipartners.pl>
Data: Fri 18 Nov 2011 - 07:47:25 MET

Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup

> To jeszcze mniej zwiazane z tematem pytanie - po co montuje sie
> rozdzielacze RJ45?

Okablowanie typu skrętka czteroparowa może służyć innym celom niż ethernet
(np. HDMI, szyny sterowania budynku, CAN, RS482 itd.). W tych rozwiązaniach,
które mają topologię magistrali (a nie gwiazdy jak Ethernet), taka złączka
ma zastosowanie. Ja osobiście użyłem też kiedyś dwóch takich "rozdzielaczy",
ale przerobionych. Tzn. po otwarciu (zatrzaski) pozbawiłem gniazda wyjściowe
szpilek dla dwóch par w jednym z nich dodatkowo zmieniając ich miejsce. Tym
samym dostałem "konwerter" dwóch, dwuparowych linii Ethernet 100Mb na
wspólną skrętkę czteroparową.