Re: Laptop - dysk gwarancja ?

Autor: Rafal <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 16:27:01 MET
Message-ID: <j9u0cb$c9u$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

On 2011-11-15 15:36, Hum wrote:
> Witam,
>
> Otoz mam laptop, mam i dysk w laptopie. Dysk wlasnie sobie ubzdural ze zacznie
> padac. Laptop 2-letni, po gwarancji. Dysk WD WD5000BEVT, w marcu przyszlego
> roku bedzie mial trzy lata.
>
> I w zwiazku z tym, mam pytanie. Czy posiadam nadal gwarancje na ten dysk, czy
> juz nie ? Sprawdzalem w sieci, i dyski WD maja 3-letnia gwarancje. Natomiast
> rozmawiajac ze sprzedawca mojego laptopa, uzyskalem odpowiedz, ze nie, jedyne
> co mi moga zaproponowac, to darmowy serwis; za czesci musze jednak placic.
>
> To jak to jest ?

Warunki gwarancji w 100% okresla sprzedawca/producent w stosunku do
produktu jakim jest laptop. One rozszerzaja Twoje uprawnienia w stosunku
do ustawowych (zgodnosc towaru z umowa)

Jedyne co bym ewentualnie sprawdzil to serwis przez WD, ale daje jakies
1% szans. a) moga zadac dowodu zakupu dysku (Ty takowego nie masz), b) w
bazie danych zapewne maja info, ze ten dysk poszedl do producenta a nie
dystrybutorow. Tak czy owak warto sprobowac.

Takze sprzedawca/sklep ma racje.

Dlaczego tak sie dzieje? (Przyklad wymyslony) producent laptopow
porozumiewa sie z producentem dyskow na stale dostawy, w ramach
negocjacji WD moze dac krotsze okresy gwarancji (to jest porozumienie
miedzy firmami), inne tez sa ceny takich dyskow. Chcesz miec 3 lata
gwarancji, kup dysk osobno.

-- 
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/
Received on Tue Nov 15 16:30:03 2011

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 15 Nov 2011 - 16:51:02 MET