Re: Gdzie niedrogie laptopy?

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Sat 12 Nov 2011 - 11:08:20 MET

> A nie obawiasz siÄ™ problemĂłw ze sterownikami do XP?
> Nie lepiej zostawić system i używać Virtual PC dla starszego softu?
> S.

Generalnie nie. Nie chciałem rozwijać kwestii softu na grupie
sprzętowej, ale skoro pytasz...
Na lapkach ma działać WinXP pro lub Win7 pro z dyskiem szyfrowanym
softem checkpoint (preboot). Na platformie działa dosłownie kilka
aplikacji, dla których istotna jest obsługa karty sieciowej i USB. W
zasadzie reszta jest bez znaczenia. Jeśli będą poważne problemy pod XP
np. z driverem grafiki (oby ruszyła natywna rozdzielczość matrycy bez
akceleracji 3d) lub kartą sieciową (ethernet) to najwyżej user będzie
miał Win7 pro.
VirtualPC ani inny wirtualny pecet nie rozwiązuje problemu, choćby ze
względu na konieczność zakupu kolejnej licencji na system operacyjny lub
i pakiet office.

g.