Re: tani dysk na amazonie

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri 11 Nov 2011 - 12:01:30 MET

W dniu 2011-11-11 06:34, Rafał Łukawski pisze:

> oj oj.
>
> Amazon EU S.à.r.L.
> c/o Marston Gate
> Ridgmont, BEDFORD MK43 0XP
> United Kingdom
>
> poza tym płacąc kartą, bank martwi się o walutę docelową po mało
> atrakcyjnym kursie. Masz karte w złotówkach, to płacisz złotówkami.

BTW Amazon.co.uk - pytanie do praktyków wyjadaczy (sam kupuję tylko od
czasu do czasu płyty audio i bluraye/dvd po 1 szt, bo zniechęcają mnie
koszty, czas i ryzyko dostawy):

1. Mamy jakiś wpływ na to, czy taka drobnica jw przy koszcie przesyłki
1,86 funta nadawane jest przesyłką rejestrowaną? Do mnie zawsze wysyłają
zwykłą, nie rejestrowaną i boję się trochę zamawiać w ten sposób więcej
niż 1 szt na zamówienie w wersji "used - very good/like new"- za duże
ryzyko przyklejenia się komuś do łapek bardziej wartościowych,
fabrycznie zapakowanych przesyłek płyt - łatwiejszych do upłynnienia.

2. Jak dokładnie sprawdzić skąd to jest wysyłane bez pytania za każdym
razem sprzedawcy (u dużych trzeba na to mocno poczekać) - jest to o tyle
istotne, że przesyłki z UK idą do PL ~3 dni robocze, a jak są wysyłane z
Wysp Kanałowych (Jersey itp nie będące terytorium UK, tylko terytorium
zależnym, idzie to na cło, dostaje stempel "objęte procedurą
dopuszczenia do obrotu" i dostawa wydłuża się do 2-3 tygodnie pomimo
wysłania od nadawcy następnego dnia po zamówieniu - często już powoli
tracę nadzieję na dostawę :(

3. Jak to w końcu jest z grupowaniem przesyłek - przy używanych płytach
DVD czy CD często koszt dostawy jest KILKASET razy droższy niż towar.
Przy checkoucie wychodzi czasem 2-3 funty za towar, 30 funtów za dostawę
po 1 szt płyty na przesyłkę. Da się to potem pogrupować by obniżyć
koszty czy zawsze jest się kasowanym po te 1,86 funta od
1 płyty CD/DVD/BD kupionych od tego samego sprzedawcy w jednym
zamówieniu - nie za bardzo mam jak sprawdzić bez składania finalnego
zamówienia, bo zawsze płacę kartą, więc wycofanie zamówienia po jego
złożeniu byłoby bardzo utrudnione (blokowanie środków).

Z góry dziękuję za odpowiedzi praktyków - trochę szukałem na ten temat
po sieci i wszędzie widzę te same ogólniki - że od 25 funtów za free,
łopatologiczne-obrazkowe instrukcje kupowania dla językowych analfabetów
itp, a konkretów na tematy jw jak na za cholerę :(

--
/MB