Re: P45 LGA775 a LGA1155 P67 - zagadnienie sprawności

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 01:15:22 MET

"Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> wrote in message news:4EAEE4A1.6A1ED909@wp.pl...
> Mamy zestaw komputerowy LGA775 oparty na chipsecie P45
> dajmy na to z procesorem dwurdzeniowym 3 GHz np. E8400
> I najnowszy LGA1155 oparty na chipsecie P67
> Pytania :
> Jaki procesor na LGA1155 zaoferuje nam podobną wydajność?

benchmarki ukradli?
na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jezeli porownujesz
cpu o roznej budowie
roznice moga zalezec od ilosci watkow, cache, zegara itd. itp.

> i najważniejsze :
> Jeśli już będziemy mieć dwa zestawy o podobnej wydajności,
> to który będzie bardziej sprawniejszy, lub inaczej - który będzie
> się mniej grzał i który będzie ciągnął mniej prądu z zasilacza.

co do zasady zawsze ten produkowany w procesie z mniejszymi
tranzystorami, czyli nowszy (zakladajac tego samego producenta,
typ ukladu, etc.)

> Jak bym ktoś wiedział ile mnie to bym był już bardzo usatysfakcjonowany

http://ark.intel.com/products/53423/Intel-Core-i3-2100T-Processor-%283M-Cache-2_50-GHz%29
http://ark.intel.com/products/53480/Intel-Pentium-Processor-G620-%283M-Cache-2_60-GHz%29

http://ark.intel.com/products/33910/Intel-Core2-Duo-Processor-E8400-%286M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB%29

mysle ze mozna zalozyc ok 20-30%