Re: Ceny dysków

Autor: Andrzej <andkas1XXX_at_wp.pl>
Data: Mon 31 Oct 2011 - 16:39:20 MET

Radosław Sokół wrote:

> Powiedzmy, że zaoszczędziłeś 3 h działania komputera dzien-
> nie. W efekcie przy tych 90 W dziennie zyskujesz 270 Wh,
> miesięcznie 8 kWh, rocznie 97 kWh. Brawo, właśnie wydałeś
> 500 zł by zaoszczędzić rocznie z 50 zł może.

wydałem 350 zł, to tyle kosztował dysk. Zwróci się za parę lat.
Dobrze, że się zwróci bo wiele elementów komputerowych
nie zwraca się w ogóle!
Choćby karta graficzna...

> A teraz wyobraź sobie, że wznowienie działania komputera z
> uśpienia (<10 W) lub hibernacji (0 W) na HDD trwa mniej wię-
> cej tyle, ile pełne uruchomienie Twojego komputera i wszy-
> stkich potrzebnych do pracy aplikacji oraz otwarcie doku-
> mentów na SSD.

ale u mnie wznowienie nie działa. Mam karta SAT, która nie wiedzieć
czemu wybudza komputer zaraz po uśpieniu

> W efekcie nic nie zyskujesz na wydatku poza ewentualnie nie-
> co szybszą pracą komputera w niektórych okolicznościach. Ar-
> gument zbity.

no nie, bo mojego komputera uśpić się nie da!
dochodzi jeszcze fakt, że SSD w ogóle nie hałasuje