Re: jakiej mocy zasilacz optymalnie?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 30 Oct 2011 - 16:50:54 MET

W dniu 2011-10-29 09:46, MC pisze:
> Użytkownik "kyte" <kyte@nieodp.com> napisał w wiadomości
>
> Najwięcej może żreć karta graficzna a o niej nie piszesz ani słowa. W
> sieci znajdziesz konfiguratory zasilaczy, które dość dobrze odpowiedzą
> na Twoje pytanie.

        O to właśnie chodzi - teraz luzie nawet do photoshopa biorą co najmniej
średnią grafikę do wsparcia GPGPU - zazwyczaj nvidii. A właśnie grafika
potrafi brać najwięcej - w tej chwili (czytanie newsów)
konfig na Phenomie X4 970, 4x HD103SJ i 2x HD4850TOP w CF ciągnie z
gniazdka 530W, odliczając 60W na routery i monitor pozostaje 480W, z
czego co najmniej 280W grafika i ~120W CPU (w tle liczy się dnet na
CPU w 4 wątkach i GPGPU w 2 watkach) - wtedy żaden konfig nie jest
cichy, chyba że chłodzony cieczą. W typowych zastosowaniach bez
obciązenia ten Tacens spisuje się jednak naprawdę dobrze - głównym
źródłem hałasu jest wtedy HDD talerzowy.

--
/MB