Re: Jaki router z WiFi N i modem ADSL

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 30 Oct 2011 - 16:39:49 MET

W dniu 2011-10-30 07:00, Rafa艂 艁ukawski pisze:

> Mo偶esz dok艂adniej, 802.11n to protokol niekompatybilny z 802.11g, ale
> oferujacy rozne predkosci (podobnie jak kazdy inny z 802.11b lub g). W
> jakim sensie nie jest to router pracujacy zgodnie z 802.11n?

Bo to jest AFAIK oparte o draft 802.11n - podzbi贸r funkcji pe艂nego wifi
N. JAk dla mnie pe艂ne 802.11n to 300 mbps (radiowo) z 艂膮czeniem kana艂贸w
MIMO i najlepiej 3TX/3RX, a nie jednoantenkowce lub co gorsza z
wbudowan膮 anten膮 jak ten linksys, dzia艂aj膮ce o ile tylko wyjdzie si臋
poza ten sam pok贸j gorzej ni偶 stary, ale jary WRT54GL, bo po prostu na
takiej wewn臋trznej antence sygna艂 ulega degradacji.

BTW:
IMHO linksys nie ma dobrego urz膮dzenia combo (modem+router) - wszystkie
to nowe mydelniczki to troch臋 urz膮dzenia pod ma艂e obci膮偶enie nie maj膮ce
zazyczaj alernatywnego firmware, a ten linksysa to nieporozumienie IMHO.
Pisz臋 to korzystaj膮c w domu z Linksysa AG241 (ustawiony w bridge tylko
jako modem + patch jako dodatkowe porty switcha) + WRT54GL z Tomato i
TPLinkiem 1043ND z OpenWRT jako g艂贸wny router z pe艂nym wifi N 3TX/3RX,
gigabitowym switchem i portem USB do FTP/NFS/DLNA. Nie znam urz膮dzenia
SOHO linksysa oferuj膮cego takie mo偶liwo艣ci i niezawodno艣膰 jak ta tr贸jka,
je艣li kto艣 ma艂o korzysta z siei to ju偶 lepiej wzi膮膰 all-in-one TPLinka
na Atherosie z liteN 150 mbps i 1 anten膮 5db lub dwiema 3 db - do
kupienia od 70 z艂.

--
/MB